Facebook: Egyszerű technikai hiba volt a magyar politikusok visszafogása, de már elhárult
Nem szándékosság okozta, hogy az elmúlt napokban visszaesett több magyar politikus facebookos oldalának elérése – közölte a közösségi oldal péntek éjjel.
Nem szándékosság okozta, hogy az elmúlt napokban visszaesett több magyar politikus facebookos oldalának elérése – közölte a közösségi oldal péntek éjjel.
Nemcsak egyszerű, olcsó is: 300 euróért több mint 300 ezer hamis bejegyzést lehetett elhelyezni közösségi hálózatokon. A „próbavásárlást” a NATO stratégiai kommunikációs központja (Stratcom) végezte hírhedt orosz trollgyáraknál.
Barack Obama volt az első elnökjelölt, akinek sikere jelentős részben a közösségi médiára épült. Donald Trump pedig az első, aki a világraszóló döntései mellett személyes, időnként indulatvezérelt kifakadásait is a közösségi hálón kürtölte szét. A Twitter és a Facebook az idei kampány fő csataterévé váltak, ahol a republikánus Trump jóval nagyobb követőtábort ért el a demokrata Bidennél. Az egyelőre kétséges kimenetelű választásnak már biztos tanulsága, hogy facebookozni és twitterezni bárki tud, de ha átgondolatlanul teszi, megeshet, hogy önmaga alól húzza ki a széket.
Az Egyesült Államok elnöke szívesen és intenzíven használja – időnként nem bizonyított állításokat tartalmazó – véleményének világgá kürtölésére a Twittert. A mikroblog-szolgáltatás üzemeltetői pedig régóta küzdenek a rendszerben keringő álhírek ellen. Elkerülhetetlen volt, hogy ez a két dolog egyszer összeérjen. A Twitter lépett, Trump a szólásszabadság elfojtásáról beszél. Az elnök ellenlépést helyezett kilátásba.
A YouTube szerint Donald Trump kampánycsapata több száz olyan politikai hirdetést adott fel, amely sértette a videómegosztó szolgáltatás szabályzatát.
Lehetséges kapcsolatot talált a Facebook egyik kutatója, illetve a hétvégén kirobbant, 50 millió felhasználót érintő adatgyűjtési ügyben érintett cég között. A Cambridge Analytica politikai célból gyűjtött, etikailag megkérdőjelezhető módon adatokat amerikai választókról, hogy aztán finomhangolt "politikai fegyverként" használják az információkat a kampányban.
A Magyar Narancs e heti száma részletesen ír arról, hogy mivel foglalkozott a neves médiavállalkozó, mielőtt Orbán tanácsadója lett, és hogyan került a hatalom közelébe.
Jóval nagyobb eséllyel indulna az ellenzék az áprilisi választásokon, mint amennyi a közvélemény-kutatások alapján látható, ha a harc a Facebookon dőlne el. Bár ez csak játék a számokkal, megnéztük, hogy áll a verseny a közösségi oldalon.
Orbán Viktor magasan vezeti a magyar facebookozó politikusok népszerűség listáját - derül ki a SocialBakers adataiból. Vona Gábort pár hónap alatt letaszították a dobogóról.
Nemcsak a pártrendszert, a politikai elemzőintézetek hálózatát is felforgatták a „fülkeforradalom” következményei.
Kevésbé volt hiteles Schmitt Pál újévi beszéde azáltal, hogy az államfő sétálva, rutintalanul olvasta a súgógépet, ráadásul nemcsak a nyelvtant, de a protokollt is sikerült „forradalmasítani” a Sándor-palotában.
Álcivil szervezetek, bérkommentelők, kamu felhasználók, Facebookon alakuló csoportok, vírusvideók. A gerillamarketing a magyar politikai kommunikáció eszköztárából sem hiányozhat, sőt, a kormányzati kontrollnak a médiajogszabályokból kiolvasható erősödése miatt a jövőben a szerepe is megnőhet.
Orbán Viktor előszeretettel hordja a 2006-os futball-világbajnokság alkalmával Gáspár fiának vásárolt hátizsákját. Nem csupán szabadidős tevékenységek idején pakol bele, hanem tárgyalásra is viszi. De miért?